5 November

Enchanted


Your eyes change color while your mouth change expression


It reflects who you are


You´re cold and warm at the same time


Hard to handle but not hard to satisfy


It´s easy to make you happy


But easier to turn you down


You are for me a mystery


Which I someday would like to solve


When you smile it´s like everything around us goes away


You sweep me in to this world I can´t control, not do anything about


Where there exists phenomenon I didn’t knew, that I can´t manage


There you are the king and I am your jester


To maintain and please you is my duty


I´m yours, but you´re not mine


Slightest hint that you want me makes me warm


But I can´t trust you


You can change any moment


Disappear so far away and forget my name


I can never be sure I have you


But you have me, enchanted




Förtrollad
(översättning)
 
Dina ögon ändrar färg medan din mun ändrar uttryck


Det reflekterar vem du är


Du är varm och kall på samma gång


Svår att hantera men inte svår att tillfredställa


Det är lätt att göra dig glad


Men lättare att göra dig besviken


Du är för mig ett mysterium


Som jag någon gång skulle vilja lösa


När du ler är det som att allt annat omkring oss försvinner


Du sveper in mig i en värld jag inte kan kontrollera, inte göra något åt


En värld där det finns fenomen jag inte visste om, inte kan klara av


Där du är kungen och jag är din narr


Att underhålla och behaga dig är min uppgift


Jag är din, men du är inte min


Minsta vink om att du vill ha mig gör mig varm, men jag kan inte lita på dig


Du kan ändras när som helst


Försvinna långt bort och glömma mig


Jag kan aldrig vara säker på att jag har dig


Men du har mig, förtrollad



Något jag skrev för ett tag sedan. Rätt nöjd med den.                                                                 xoxo







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0